dinsdag 2 juni 2015

En mijn favoriet voor de Bailey's Women's Prize for Fiction is ....

Het zal niet echt een verrassing zijn, dat ik morgen duim voor Ali Smith en haar How To Be Both. Deze roman stak wat mij betreft met kop en schouders boven haar concurrenten uit. De twee verhaallijnen die Smith op ingenieuze manier met elkaar verweeft, de wijze waarop ze de twee hoofdpersonages tot leven brengt, de subtiele verrassingen waarop ze haar lezers trakteert en bovenal het feit dat ze een roman heeft geleverd die op twee manier kan beginnen, elk deel even sterk. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat 'mijn' begin, met de schilder, de beste manier is om de roman te beginnen. Ik heb echter al van genoeg mensen gehoord dat zij 'hun' begin, met de rouwende puber, het enige echte begin vinden. Een topprestatie, ik hoop dat Ali Smith morgen (eindelijk) haar beloning voor deze roman ontvangt.



https://booksandliliane.wordpress.com/2014/10/05/ali-smith-how-to-be-both/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten